Route Animatie Plugin voor Vegas

Gesloten
3POINT
Moderator

Route Animatie Plugin voor Vegas

Bericht door 3POINT »

De duitser elCutty bekend van enkele aardige plugins voor Vegas, heeft wederom een zeer bruikbaar en gratis plugin ontwikkeld. Deze plugin genereert een opbouwende routelijn (waarvan de kleur, breedte en het aantal routepunten naar believe veranderd kan worden), op een routekaart-event op de tijdlijn. De snelheid van deze opbouwende routelijn is afhankelijk van de lengte van het event en kan aangepast worden door een apart start- en eind-keyframe te zetten.
Ik heb de plugin even getest en hij is volgens mij zeer bruikbaar om snel en eenvoudig in Vegas een routeanimatie te maken. elCutty heeft twee versies gemaakt, een voor XP en een voor W7 (de XP versie werkt ook onder Vista), ook is de plugin bruikbaar in zowel Vegas Pro als in Vegas Movie Studio. De plugin kan hier gedownload worden http://www.videotreffpunkt.com/index.ph ... /?pageNo=1.
Een engelstalige handleiding wordt meegeleverd. Om de plugin te installeren ( het ZIP bestand uitpakken in de map PROGRAM FILES/SONY/VEGAS PRO 9.0/VIDEO PLUG-INS/VegasRouteAnimation) zul je alleen de betreffende .BAT installatiebestanden even moeten veranderen, omdat elCutty met een duitse OS werkt, dit gaat zeer eenvoudig door op het betreffende installatie bestand rechts te klikken en voor EDIT te kiezen en vervolgens mbv van Notepad de naam PROGRAMME te veranderen in PROGRAM FILES (dit geldt voor mijn engelstalige Vista). Hierna sla je de veranderingen op en dubbelklik je het BAT bestand, waarna de RouteAnimation.dll wordt geinstalleerd.
De plugin verschijnt dan in de tab van VideoFX en wordt dan als een gewoon effect op een event toegepast.
elCutty kennende zal deze plugin nog verder ontwikkeld/fijn "getuned' worden, dus even bovenstaande link in de gaten houden.
Klik op de link voor een video instructie over het gebruik van deze plugin

Route Animatie
3POINT, Theo Houben

Recware: DJI Osmo Pocket, GoPro Hero7Black, Panasonic FZ300/HCX909, Sony PXW-X160
Software: VPro365+Vegasaur, PD365, DR18
Hardware: i9 10900k,32GB,RTX2080super
Playware: Samsung Qled QE65Q6FN, Philips 55PFL7108

Gesloten