Workaround Vegasstabilisatieplugin probleem Vpro17

3POINT
Moderator

Workaround Vegasstabilisatieplugin probleem Vpro17

Bericht door 3POINT »

Sinds de laatste builds van Vpro17 is er nogal wat te doen geweest vanwege een niet meer goed werkende Vegasstabilisatieplugin. Het probleem doet zich hoofdzakelijk voor wanneer men na de bewegingsanalyse besluit om de stabilisatie modus van "smooth motion" naar "freeze motion" te veranderen. Een keuze die je pas kunt maken wanneer deze analyse uitgevoerd is.
Wat volgens mij wel werkt is volgende manier. Voer de (default) stabilisatie analyse voor een clip uit. Vervolgens verander de stabilisatie mode van "smooth motion" naar "freeze motion" en sla deze dan op als een preset (bv default freeze motion).
Wanneer je nu clips wilt stabiliseren die de stabilisatie modus "freeze motion" moeten meekrijgen, dan kies je eerst deze "default freeze motion" preset om dan vervolgens pas de bewegingsanalyse uit te voeren. Dit werkt bij mij zover ik getest heb dan probleemloos. Clips die de gewone "smooth motion" moeten meekrijgen, gewoon als vanouds met de "default" preset stabiliseren.

DUS: Vooraf stabilisatie modus selecteren (mbv van preset) en dan pas de analyse uitvoeren EN NIET eerst analyse uitvoeren en daarna pas stabilisatie modus selecteren.
3POINT, Theo Houben

Recware: DJI Osmo Pocket, GoPro Hero7Black, Panasonic FZ300/HCX909, Sony PXW-X160
Software: VPro365+Vegasaur, PD365, DR18
Hardware: i9 10900k,32GB,RTX2080super
Playware: Samsung Qled QE65Q6FN, Philips 55PFL7108

Plaats reactie